Gold Coast: Beaches en Butterfly

25 juni 2013 - Byron Bay, Australië

Deze blog komt vanuit Byron Bay, een heerlijk surfplaatsje waar we gister aanbeland zijn en nu even 3 nachten op een Holiday park zijn met Butterfly, prijzig, maar erg fijn! Abner zingt ‘surfing Byron Bay’ en de sterren aan de hemel zijn prachtig. De nachten zijn nog koud, maar de dagen gelukkig lang (iets met Guus Meeuwis, maar dan anders ;-)?!)

Het heeft even geduurd, maar we zijn dan echt begonnen aan de road trip Down Under! Een dag na onze vorige blog zouden we Butterfly ophalen bij de garage en overschrijven samen met de eigenaren, een jong Frans stel. Na de overschrijving zouden we het restbedrag (na alle garagekosten) aan hun betalen. Alsof Butterfly wist dat wij hem beter nog niet op onze naam konden zetten besloot de versnellingsbak in de garage de geest te geven. Resultaat, versnellingsbak moest gereviseerd worden, wat qua kosten kon oplopen tot wel €1500,00! Achteraf zijn we blij dat de bak de geest gaf voor we de camper daadwerkelijk gekocht hadden en op weg waren. Dit betekende wel dat we nog bijna een week moesten wachten tot de versnellingsbak door een extern bedrijf gereviseerd en weer ingebouwd werd.

Dit bood dan wel weer een mooie mogelijkheid om Tessa 's vriendin Michelle op te zoeken in het mooie plaatsje Burleigh Heads aan de Gold Coast. Michelle en haar vriend Kyle boden ons gelijk aan om in hun mooie appartementje (met zwembad en jacuzzi!) aan het strand te logeren zo lang als we wilden. We hebben genoten van hun gastvrijheid en gezelschap en zijn blij dat we de Gold Coast hebben gezien met erg leuke uitstapjes naar Surfers Paradise, Coolangatta en de Hinterlands (binnenland van Australië). We zijn zelfs nog even langs geweest bij een Alpacca Farm, erg grappige beesten die familie van de lama schijnen te zijn. Ook een cruise door de Waterways van Sufers Paradise (huizen van 12 miljoen…ff sparen nog ;-) was fantastisch. Laat Michelle nou ook nog bij een toeristisch boekingskantoor werken, dus korting op alle trips en excursies dit jaar! Erg nuttig, vooral omdat alleen boodschappen doen hier per keer ongeveer een uur in beslag neemt, enorme winkels, op zoek naar de aanbiedingen...we willen tenslotte zo lang mogelijk blijven!

Vorige week donderdag konden we na een week vakantie gevoel aan de Gold Coast dan toch Butterfly ophalen en de overschrijving regelen...onderweg naar het Transport Center zat de versnellingsbak ineens weer muurvast, gelukkig was de eigenaresse van de garage mee, externe bedrijf Butterfly weer opgehaald en wij maar weer wachten, nu wilden ze het echt goed doen (oh ja joh?!) dus we moesten wachten tot vrijdag. Op het terrein van de garage stond een enorme camper en de garage eigenaren boden ons aan om daar een nachtje te overnachten, een super gastvrij en zeer welkom aanbod. Brian, de eigenaar, had in de garage zijn eigen pub gebouwd, dus daar hebben we tot in de late avond aan lokaal rum en Tasmaans bier gezeten...wat een heerlijke mensen hebben we al ontmoet, angels!

Vrijdag zijn we dan echt op pad gegaan (na 4 uur bij het Transport Center te zijn geweest voor de overschrijving en inspectie!). We hebben ondertussen al ontdekt dat Showgrounds vrij goedkope overnachtingen aanbieden met stroom, maar vaak afgelegen liggen. Free camp sites zijn nuttig voor een nachtje tussen door, maar bieden geen voorzieningen als douches enzo. Vandaar nu toch maar even op een wat duurder maar erg comfortabel park. Butterfly is ondertussen heerlijk schoon en heeft onze eigen ‘touch’, lees: roze beddengoed, borden en bekers. Tamelijk georganiseerd van binnen, alleen stootten we ons hoofd en andere lichaamsdelen nog weleens in de wat kleine ruimte, maar daar wennen we vast snel aan! We weten nu hoe we de voortent opzetten (ja, met een beetje hulp van anderen ja;-)

Morgen gaan we wandelen naar de vrij beroemde vuurtoren in Byron (wandelen; onze favoriete en enige sport hier, potverdorie wat zijn die Australiërs sportief zeg!), omdat dit het meest oostelijke puntje van Australië schijnt te zijn, dan eind van de week maar eens richting Nimbin...kijkt vooral Tessa erg naar uit. Tot volgende week zijn we zeker nog hier in de buurt, omdat er nog allerlei papieren naar het huis van Michelle op worden gestuurd voordat we dan echt helemaal vrij zijn om verder op pad te gaan.

Fijn om weer iets te kunnen delen met onze lieve vrienden en familie in Nederland en de rest van de wereld, that’s it for now! Wifi is zelfs op dit soort parken schaars, dus als we niet direct reageren op mail of What’s app, that’s why!

Minto Guesthouse

Our Pimped Out Van

1. Karin:
    26 juni 2013
    Lieverds,
    What a great story so far! Fijn dat we ervan mogen meegenieten...
    Have a good one. Cheers!
    X
  2. Margot:
    26 juni 2013
    Lieffie, wat een pech, maar aan de andere kant heb je nu wel mooie dingen meegemaakt! Zal we zo zn redenen hebben hè!!
    Geniet en tot het volgende verhaal of whats appje!!
    Dikke kus, Margot

Ps wel foto mét armband hè!!! ;-)
  3. Aylin:
    14 juli 2013
    ahh tessa ik ben zo super super super super super blij voor jullie . echt doet me echt zo goed om dit te lezen ! geniet ervan je hebt het meer dan verdient. xxxxx