New Adventures

26 november 2013 - Lakes Entrance, Australië

Lieve allemaal,

Ja, we hebben jullie en onze blog een beetje verwaarloosd de afgelopen maanden. Toen we ‘gewoon’ aan het werk waren op een tropisch eiland was er misschien ook niet dagelijks wat nieuws te melden, maar toch is er ook wel heel veel gebeurd.

We zullen bij het begin beginnen. In september zijn we een weekje naar Sydney ‘op vakantie’ geweest, terwijl Sydney werd  overspoeld door Nederlanders omdat DefQon daar plaatsvond. Echt uit heel Australië, Azië en Nederland, overal kwamen ze vandaan om in Australië samen dit feestje te vieren…en een feestje was het, echt een hoogtepunt in onze reis! Naast dat we in Sydney alle ‘standaard’ highlights hebben bezocht (Opera House, Darling Harbour, Bondi Beach) hadden we 2 dagen voor DefQon ook een pre party in Club V, een vrij chique loungeclub…nou die eigenaar zal zich rond middernacht wel even hebben afgevraagd waar die aan was begonnen ;-). Dansende Nederlanders op zijn tafels en fancy banken, Nederlandse vlaggen overal en een lekker Hardstyle deuntje…het leek even wel Oh Oh Sydney in plaats van Oh Oh Cherso!

The BridgeOpera HouseFar AwayBondi beachDutchiesDutchies 2

Party!Fireworks

Ook hebben we een dagje in Manly doorgebracht met mensen die we op Fraser Island hebben leren kennen, een prachtige buitenwijk van Sydney. Daar zijn we met de Ferry heen geweest, zodat we Sydney en de Opera House by night vanaf het water konden zien, Daarnaast hebben we een dagtour gedaan naar de Blue Mountains en de Jenolan Caves…erg indrukwekkend!

Opera House by NightJenolan Caves

Sowieso waren we beide erg onder de indruk van Sydney, een stad die alles heeft; natuur, clubs, strand…je kunt er heel makkelijk de rust opzoeken, terwijl er zo veel miljoenen mensen wonen. De guesthouse waar wij verbleven lag in de drukke wijk Kings Cross (ook wel de Amsterdamse Wallen genoemd), en toch als je een hoekje omgaat loop je weer alleen op straat (kwam alleen elke ochtend bij het brood halen dezelfde travestiet tegen die waarschijnlijk net klaar was met werken ;-).

Na een weekje was het weer tijd om terug te gaan naar Moreton Island om nog even wat meer centjes te sparen voor de rest van het avontuur. Vrij snel nadat we terug waren werd Tessa een promotie aangeboden als Supervisor (meer centjes = goed!) en als we dan toch nog even zouden blijven wilde Abner liever weg uit Food & Beverage, dus toen is er geregeld dat hij in het winkeltje op het eiland mocht werken, wat hem stukken beter beviel. Meer ritme, altijd ’s avonds vrij en een kleiner team met collega’s.

Maar toen…ineens werd ons leven op zijn kop gezet door niet zo fijn nieuws uit Nederland. We dachten voordat we weggingen Silver (de kat) ergens te hebben ondergebracht waar deze gedurende onze hele reis kon blijven, maar dit bleek niet zo te zijn. Dit hield in dat als we geen nieuw fijn baasje en huisje voor hem zouden kunnen vinden we vrij snel terug zouden moeten. Dit was natuurlijk absoluut geen wenselijke situatie, gezien wij alles in Nederland hebben opgegeven en achtergelaten zou dat dan allemaal voor niets zijn geweest. Mede hierdoor hebben we uiteindelijk 3 weken na Tessa’s promotie en Abner’s switch besloten weg te gaan van Moreton Island, als we niet zeker wisten hoeveel tijd we nog hadden in Australie wilden we die zeker niet verdoen met alleen maar te werken.

Gelukkig is Silver gisteren over verhuisd en we hadden geen beter nieuw baasje en fijne plek kunnen wensen, Silver is terug naar het Aardrijk (ons oude appartementencomplex), dus een plek waar hij zich fijn en vertrouwd voelt en naar een buurvrouw waar we alle vertrouwen in hebben dat dit goed gaat komen. Dit geeft ons de rust en vrijheid om onze reis te vervolgen. Gelukkig maar, want om met zoiets geconfronteerd te worden tijdens een reis is niet zo leuk (zacht uitgedrukt), ineens is het leven wat je leid onzeker, het is enorm lastig om vanuit hier naar oplossingen te zoeken, zeker met het tijdsverschil en het niet altijd hebben van stroom en bereik…nu dit achter de rug is ligt de wereld letterlijk weer voor ons open J!

DolphinDugongLast Boat

Gezien we toch alweer even gewerkt, en gespaard, hadden vonden we dat we na Moreton Island wel weer een vakantie verdiend hadden voor we weer met Butterfly op pad gingen. En omdat wij nooit genoeg hebben van eilanden was de keus makkelijk gemaakt: Fiji, een eilandengroep met meer dan 300 eilanden! Een plek waar je vanuit Europa nooit naartoe op vakantie zou gaan omdat het simpelweg te ver weg is, maar vanuit Australië maar 4 uurtjes vliegen, dus een uitgelezen kans! En wat was het prachtig, van hele kleine eilandjes tot eilanden zo groot als Nederland…zee zó enorm helder turkoois, snorkelen rechtstreeks vanaf het strand (ook Abner snorkelt nu ;-), wuivende palmbomen en prachtige kleine strandjes, echt een paradijs op aarde! Even een speciale vernoeming voor de Blue Lagoon, van de gelijknamige film, zo mooi water hebben we nog nooit eerder gezien, alle kleuren blauw en groen liepen in elkaar over. Eigenlijk niet te beschrijven (look at the pics!). De mensen zijn overal zo vriendelijk en gastvrij dat het je nooit aan iets zal ontbreken. Naast dat het vooral een lekker luie resort vakantie was hebben we ook nog een jungletrek gedaan, heel bijzonder was om uitgenodigd te worden bij een familie die in de jungle woont om daar te komen lunchen. Lekker met je handjes vers uit de natuur eten. We probeerden deze mensen uit te leggen hoe Nederland is en hoe de mensen daar wonen, wat zijn de verschillen op zo’n moment toch groot! Deze mensen halen alles uit de natuur, hun medicijnen, hun eten, hun drinken (traditionele Cava drank ceremonie), de spullen voor hun huis…zeg maar alles wat wij in een winkel kopen ;-). We hebben ze later nog wat biertjes gebracht omdat wij geen koelkast hadden om ze koud te zetten, maar ook die hebben zij niet nodig, want daar is de rivier voor! Echt prachtig, maar gelukkig hadden we ook een prachtige plek op terug te gaan in Australië…

Tiny south sea islandWaya IslandOctopus ResortOctopus Resort 2Octopus Resort 3Octopus Resort 4ArtsyShower under the StarsBure 2BureTavewa IslandTavewa Island 2Blue LagoonBlue Lagoon 2Blue Lagoon 3Jungle trekJungle trek 2The Beachouse 2

Tijdens ons werk op Moreton Island hadden we een gezin leren kennen die ons hadden uitgenodigd om voordat we weer op pad gingen een paar dagen bij hun thuis in Brisbane te blijven. Zij noemen hun huis ‘the Nash Resort’. En een resort dat was het…een enorm huis met zwembad, jacuzzi, bioscoop, play room met pool tafel, en voor ons een kamer in onze eigen vleugel…bizar dat we op dat soort plekken terecht mogen komen! Dat was wel even anders dan het leven wat we nu weer leven…maar na een paar dagen daar (met nog een fijne park barbecue met een ontzettend leuk Nederlands stel dat we ook tijdens het werk hadden leren kennen) realiseerden we ons ook wel dat het tijd was om verder te gaan. Na 5,5 maand Australië zaten we tenslotte nog steeds in Brisbane en het begon al bijna als thuis te voelen ;-), dus wij en Butterfly waren er klaar voor om weer op pad te gaan!

Main HallHome Theatre RoomPossumSwimming poolSpa

Nadat we nog een stop aan de Gold Coast hebben gemaakt om Tessa’s vriendinnetje Michelle weer even op te zoeken en een weekendje Byron Bay om een oud collegaatje te bezoeken zijn we verder gaan rijden. Het originele plan om naar boven te rijden hebben we op het ‘Nash Resort’ maar even aangepast, omdat het nu bijna zomer is hier en het bovenin Australië dan tot 50 graden kan worden met een enorm hoge luchtvochtigheid, waarschijnlijk niet zo prettig in een campertje zonder airconditioning! Nu zijn we dus onderweg naar beneden. Vanuit Byron Bay vrij snel opnieuw naar de Blue Mountains (tijdens onze dagtour was het daar zo mistig dat we er niets van hebben gezien L), langs Sydney, en via daar hebben we de prachtige Pacific Highway richting Melbourne gepakt met een hele boel toeristische routes. Zo zijn we o.a. gestopt bij Hyams Beach in jervis Bay dat een Guiness Book of records vermelding heeft voor het witste strand ter wereld! We leven nu weer echt uit het campertje, als het weer wat minder is rijden we wat verder en als het weer prachtig is genieten we van prachtige plekjes om te lunchen en de mooie omgeving. Elke afslag die je pakt leid naar iets prachtigs, naar een nieuwe ontdekking. Douchen is weer een soort van luxe die we ons zo om de paar dagen kunnen permitteren als we op een betaalde campsite staan, maar vaak proberen we ook te free campen (en nog vliegen de Australische Dollars uit je zak!). Ook stroom en telefoonbereik word hierdoor weer wat schaarser…we waren toch wel beetje verwend geworden! Het plan voor de komende maanden is nu om nog met een paar mooie stops via Melbourne met Butterfly naar Tasmanie te gaan. Dan willen we graag de ‘Great Ocean Road’ gaan rijden richting Adelaide en vanaf daar een vliegtuig pakken naar Nieuw- Zeeland…maar de plannen kunnen zo makkelijk veranderen, so who knows!?

Three SistersMegalong ValleyHyams BeachHyams Beach 2Beautiful campspotkangaroosParrot

We zullen zeker proberen nu we weer onderweg zijn wat vaker een blog update te doen en jullie zo op de hoogte te houden, voor nu sturen we een zonnetje naar jullie toe om de koude winter te doorstaan (lekker puh ;-)!

Liefs! Xxx

1. Sabina:
    26 november 2013
    Wat een ontzettend leuk verhaal. Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten! Jullie gaan ongetwijfeld nog veel meer zien en nog meer genieten. Het is jullie gegund! Liefs Sabina
  2. Jeannine:
    26 november 2013
    Hey Lieverd! Wat fijn om dit zo te lezen en zo herkenbaar voor mij:)! Hopelijk kan ik je snel ff live spreken om je eens te zien! 5, 5 maand alweer..wat gaat de tijd snel! Nou allebei geniet ervan en tot snel (op skype dan denk ik, jullie gaan daar nog lang niet weg) xxx