Lots of ground to cover, ready for our new plans!

31 januari 2014 - Cradle Mountain, Australië

Hallo lieve allemaal,

Ondertussen zijn de feestdagen alweer even achter de rug…we hebben jullie wel gemist hoor! Gelukkig wonen we hier samen met een heleboel gezellige mensen en hebben we op kerstavond dus gewoon zoals het hoort bij de kerstboom cadeautjes uitgepakt die we van het werk hadden gekregen. Op 2e kerstdag zijn we s’avonds fijn uit eten geweest in het chique restaurant hier op de berg in Tasmanië. Oud & Nieuw was hier in de bar maar een saaie bedoening, geloof dat we al om 02.00 uur in bed lagen, maar gezien Tessa een ontbijt shift had op 1 januari was dat waarschijnlijk alleen maar goed ;-).

We zijn hier nu 6 weken en flink wat kunnen werken, niet alleen in F&B maar ook daarnaast een beetje bijgeklust in Housekeeping, dat is niet zo erg hier…Tessa maakt dan bedden op en stofzuigt een beetje kamers. Abner vouwt lakens en rijd een beetje rond in dikke Landcruisers. Geloof het of niet; Tessa heeft zelfs een avondje babysitten gedaan (it’s all for the money :-)). Tussendoor hebben we onszelf nog lekker 2 dagen verwend in Devonport met een biosje (eindelijk ‘The Hobbit’ gezien!), een lekker etentje en een heerlijk hotel met Jacuzzi in de kamer. We werken hier nog een kleine 3 weekjes en deze zullen een stuk rustiger worden omdat de zomervakantie hier nu in Australië officieel voorbij is, dus zowel F&B als Housekeeping heeft veel minder uren…maar dat geeft ons wat ruimte om deze mooie omgeving verder te verkennen, van de ‘wildlife’ te genieten en vooral toe te werken naar het volgende avontuur!

Wombat petWallaby petStaff Home PetWaterfallsDove LakeLake LillaBeautiful TasmaniaSpeeler Track 2Speeler Track 3Speeler Track 4Speeler Track 5Speeler Track 6Speeler Track 7Lake @ Peppers

En een avontuur gaat het worden :-)…het idee was om in deze periode naar Nieuw-Zeeland te gaan, omdat het daar dan nog zomer is en dus lekker weer (in juni als ons Australië visum afloopt is het daar hartje winter en schijnbaar echt freeeezing cold!), dus dat word onze volgende bestemming! Op 22 februari vliegen we voor een maand naar Nieuw-Zeeland om daar rond te reizen, vrienden van Abner te bezoeken en natuurlijk Hobbit huisjes en Lord of the Ring filmsets te gaan bekijken. Nieuw Zeeland staat bekend om zijn Extreme Sports, dus daar komen we waarschijnlijk ook niet onder uit! Voordat we in het vliegtuig stappen hebben we nog 3 dagen in Melbourne om de stad te verkennen. Overbodig om te zeggen dat we enorm uitkijken naar dit nieuwe hoofdstuk van onze reis!

Maar toen begonnen we een beetje te rekenen en kwamen we tot de conclusie dat als we op 21 maart terugkomen vanuit Nieuw-Zeeland we nog maar 10 weken over hebben in Australië voordat ons visum begin juni verloopt…jeetje wat gaat de tijd echt belachelijk snel! Aangezien we als we hier uit Tasmanië vertrekken bijna 6 maanden gewerkt hebben is er nog heel erg veel te zien en te doen voor ons in Australië en gezien de enorme afstanden hier hebben we besloten dat Butterfly ons niet kan helpen voor deze laatste 10 weken. Dus hebben we Butterfly met een beetje pijn in ons hart te koop aangeboden. Eigenlijk verwachtten we er niet al te veel van, een camper verkopen op een berg in Tasmanië, maar binnen 5 dagen was Butterfly verkocht, thuis bij nieuwe eigenaren en hadden wij ook nog een winst van € 1000,- opgestreken…dat ging dus allemaal weer van een leien dakje!

Farewell Butterfly

Nu gaan we straks dus alleen nog maar volle bak genieten en ons geld spenderen waar we hier zo hard voor gewerkt hebben, dus was het alleen nog maar de vraag waar we allemaal naar toe willen. Ondertussen is ons plan in kannen en kruiken en zijn alle vliegtickets geboekt (onze HR manager gaat er straks 8! uitprinten hihi). De Australië kenners onder ons zullen het volgende plan wel een beetje kunnen volgen, de rest moet er even een landkaartje naast leggen waarschijnlijk ;-). Als we terugkomen uit Nieuw-Zeeland hebben we nog een weekje in de buurt van Melbourne om eindelijk de ‘Great Ocean Road’ te gaan rijden (nu dan wel met een rental car en niet met Butterfly :-(). Vanuit Melbourne vliegen we dan naar MacKay, terug naar Queensland!, om in een maandje tijd echte Aussie hotspots als The Whitsundays, The Great Barrier Reef etc. te gaan bezoeken. Na deze maand vliegen we van Cairns in het Noord Oosten naar Alice Springs in de woestijn in het midden van Australië. Hier gaan we de beroemde grote rode rots bezoeken (Uluru) en wat meer over de Aboriginal cultuur leren voor een weekje, om vervolgens door te vliegen naar Perth onderin de Westkust. Vanuit Perth hebben we dan 3 weken de tijd om naar Broome (boven aan de Westkust) te rijden. Om dan van Broome naar Darwin te vliegen en in Darwin onze laatste week in Australië door te brengen. Onze laatste geboekte vlucht brengt ons dan op 2 juni van Darwin naar Bali! Dus iedereen die ons dan wil zien en vakantie heeft…you know where to go! Tegen die tijd gaan we maar eens bekijken waar dit avontuur ons nog meer naar toe gaat brengen…voor nu even meer dan genoeg plannen en heel erg veel om naar uit te kijken!

We horen graag van jullie over jullie bezigheden in het waarschijnlijk koude Nederland, dus mails met updates zijn altijd welkom!

Liefs vanuit Australië…

Abner & Tessa