Byron Bay, Nimbin, Moreton Island, Sunshine Coast, Fraser Island: Love and Work!

14 juli 2013 - Moreton Island, Australië

Het is alweer een week of 3 geleden dat we onze laatste blog hebben geschreven;

Time flies when you are having fun!

Onze vorige blog eindigde met de aankomst in Byron Bay: wat een heerlijk stadje! Hoogbouw is daar tegen gehouden, geen McDonalds te vinden, wel veel organisch en vegetarisch eten, een erg puur en authentiek surf stadje. Onze camping was vlakbij het strand, absoluut geen straf om daar een paar dagen te verblijven. Een enorm mooie wandeling gemaakt naar het meest oostelijke puntje van Australië, waar de vuurtoren staat. Onze papieren zouden waarschijnlijk snel bij Michelle binnen zijn, dus zijn we vanuit Byron Bay ook nog een weekend naar Nimbin geweest. Daar hebben we op een ‘bush campground’ bij een hostel gestaan. We mochten gebruik maken van alle faciliteiten van het hostel (hangmatten!!!), dus dat was handig. Helaas regende het in Nimbin best veel en is het stadje zelf ook niet zo bijzonder, maar s’ochtends wallabies (kleine broertje van de kangaroe) naast je camper tegenkomen wel weer erg bijzonder. Iedereen die daar ooit geweest is weet dat mensen daar eigenlijk maar met 1 reden komen. Dat maakte s’avonds Butterfly terug vinden in de jungle best ingewikkeld ;-).

Vanuit daar zijn we weer richting de Gold Coast gereden om vast in de buurt van Michelle te zijn als onze verzekeringspapieren zouden binnenkomen, zodat we snel verder naar boven konden rijden. Gelukkig was dat na 2 nachten ook het geval en voelden we ons helemaal vrij om op pad te gaan met Butterfly! Die dag hebben we om het te vieren een dagtour geboekt naar Moreton Island, een tropisch eiland slechts een uur met de ferry vanuit Brisbane waar je wilde dolfijnen kunt voeren. Wat was dat magisch en prachtig! De dolfijnen eten de visjes letterlijk uit je hand! Nog nooit zijn we zo dichtbij dolfijnen geweest, echt een hele mooie ervaring. Sowieso waren we beide binnen een uur verliefd op Moreton Island, dus Tessa dacht laten we eens vragen of ze hier geen personeel nodig hebben, en ja hoor: 10 minuten later hadden we ons 1e Aussie interview met de Food & Beverage Manager van het Tangalooma Island Resort! Deze was direct erg enthousiast en meldde dat we deze week al konden beginnen…so we’ve got a job!

Terug op het vaste land zijn we maar snel wat dingetjes voor werk gaan regelen (witte blouse, zwarte broek en schoenen pasten toch echt niet meer in de backpacks ;-), en hebben we de Sunshine Coast nog een paar dagen verkend. Prachtige kleine stadjes, wel toeristisch maar nog steeds vrij klein met hele mooie stranden. Ook was er nog tijd om een tour te doen naar Fraser Island, weer zo’n prachtige plek! Beetje jammer dat we de nacht ervoor uit ons bed werden gekickt door security omdat we ergens aan het kamperen waren waar dat niet was toegestaan (op advies van de tour operater nota bene!), niet voor herhaling vatbaar! Hier zijn we 3 dagen en nachten in een Eco lodge verbleven. Op Fraser Island, het grootste zand eiland ter wereld, hebben we veel door het regenwoud gewandeld, met een 4WD over het strand gescheurd (strand is daar ook de snelweg incl. politiecontroles en snelheidslimiet hihi), gebubbeld in de ‘Champagne Pools’, haaien en walvissen gespot vanuit een uitkijkpunt, wilde honden (Dingo’s) gezien en als absoluut hoogtepunt hebben we met een klein vliegtuigje boven de zee en Fraser Island gevolgen. We hadden nog de extra mazzel dat we met een superleuke groep mensen waren, dus hebben er weer wat logeer adresjes in de wereld bij! Abner heeft s’avonds 5 nationaliteiten verslagen met potjes pool en ontdekt dat vooral Duitsers het erg leuk vinden als je hun taal en cultuur een beetje belachelijk maakt ;-)…

Ondertussen zijn we terug op Tangalooma Island Resort op Moreton Island, Butterfly staat tijdelijk geparkeerd in de haven van Brisbane, en hebben we hier ons eigen appartementje met uitzicht op zee. Hier verblijven we tijdens het werk, best goed geregeld want je betaald een soort van huur, maar daar zit dan al ons eten en drinken (alleen non alcohol helaas ;-) bij in en je werkt genoeg om daarnaast centjes te kunnen sparen. Het resort heeft een aantal restaurants, een bar en een coffeecorner waar iedereen gerouleerd werkt. We hebben leuke collega’s en het werk is vrij simpel, maar vast vele malen beter dan fruit plukken ;-p! En erg fijn dat we iets hebben gevonden waar we samen kunnen werken. Het allermooiste is dan nog wel dat we op onze vrije dagen mee mogen helpen met het dolfijnen voeren en dat er hier op het eiland heel veel leuke dingen als quad tours, sand boarding, parasailing etc. te doen zijn…wij vermaken ons hier wel even!

Keep in touch!

Eastern Lookout

Byron Bay Lighthouse

Wakker worden met uitzicht op de vallei

Tropical pool

Indian Heads 2

Indian Heads

1. Femke:
    Hey lieve Tessa,

Wauw!! Wat klinkt het heerlijk jullie avontuur! Ook erg mooi omschreven, je weet me mee te voeren met jullie avontuur! Hoe gaat het verder met je/ jullie? Heel erg sorry dat ik niet naar Bloemendaal ben gekomen... Erg jammer! Maar ik hoop dat jullie een super avontuur hebben en ik blijf jullie blog regelmatig lezen! Have fun!

Knuffel
  2. Robert Wienk:
    Prachtig stay in touch
  3. Jeannine:
    14 juli 2013
    Aah wat geweldig lieve schat!! Wat hebben jullie het goed en alles is zoo herkenbaar! Fijn he die aussies:) Zulke relaxe mensen en gastvrij:)! Maar wat een geluk idd met de baan die jullie hebben gekregen, dat klinkt fantastich..ik weet idd hoe zwaar komkommer planten was;) hihi.. Geniet ervan! Ik stuur je snel een uitgebreide mail! Xxxx